Business model innovatie

Voorkom je Kodak moment

Kent u Kodak nog? Of Grundig? Nokia? Weet u wat deze bedrijven allemaal gemeen hebben? Ze hebben allen nagelaten om hun businessmodel aan te passen aan de veranderende wereld om hun heen. Hierdoor hebben ze de boot gemist. Wat rest is een faillissement of een rol in de marge. Zorg dat u geen Kodak, Grundig of Nokia wordt. Werk aan business model innovatie nu het nog kan.

Innovatie: iets dat meer waarde creëert door een nieuwe of betere oplossing voor een concreet probleem.

 

Business model

Een business model beschrijft het bestaansrecht van een organisatie. Een business model definieert wie de klanten zijn. Wat er aan hen verkocht wordt. Hoe dit aangeboden wordt.  En waarom dit winstgevend is. De wie, wat, hoe en waarom zijn de vier dimensies van het business model. Uiteraard zijn er uitgebreidere modellen om een business model weer te geven. Een veel gebruikte is tegenwoordig het Business Model Canvas. Bij Bureau Substantieel gaan we uit van het eenvoudigere business model met de vier dimensies.

Business model innovatie

Bij business model innovatie gaan we op zoek naar nieuwe markten, kansen of diensten. Veel van de business model innovaties is het combineren van concepten en ideeën uit andere branches. Bureau Substantieel heeft de tools en kennis in huis om samen met jou en je team deze concepten en ideeën toe te passen op jouw branche.